lunes, 13 de diciembre de 2010

Guiar a "cordo"





























Encara no fà un any que l'hi enssenyava al Bru el llibre de Jean Leo Dugast "Forces de la Nature". (per cert us el recomano) . On hi ha moltíssimes fotos de bosquerols i practicàment tots treballen amb aquest sistema. Pero un dia vaig veure un d'aquets cavalls guiat al "cordo" enganxat a un carro i per dins d'una població !!!
Ho vaig veure com quelcom molt llunya o fins i tot realment impossible d' assolir. Quina confiança amb el cavall, quina doma, quins cullons !!!! Pensava dins meu.
Primer anar practicant dins el tencat , desprès amb obstacles , desprès al bosc, la confiança anava augmentant dia a dia. També he recordat molt sovint una dita francesa que em va dir en Jean Leo Dugast : Diu que "guiar al "cordo" es més difícil per l' home que no pas pel cavall"
I ara ja som nosaltres els que passegem amb el carro al "cordo" . Quins cullons !!!!! Jajajajaja
Aún no hace un año le enseñaba a Bru el libro de Jean Leo Dugast "Forces de la Nature". (Por cierto os lo recomiendo). Donde hay muchísimas fotos de leñadores y practicamente todos trabajan con este sístema. Pero un día vi uno de estos caballos guiado al "cordon" enganchado a un carro y por dentro de una población!!!
Lo vi como algo muy lejano o incluso imposible de conseguir. Que confianza en el caballo, que doma, que valientes!!! Pense para mí.
Primero estubimos practicando dentro del cercado, después con obstáculos, después en el bosque, la confianza iva en aumento día a día. También he recordado frecuentemente un dicho francés que me dijo Jean Leo Dugast: Dijo que "Guiar al "cordon" es más difícil para el hombre que para el caballo". Y ahora ya somos nosotros los que paseamos con el carro al "cordon". Que os parece!!! Jajajaja...

3 comentarios:

  1. Interessant la tècnica, però aquí el llibre supòs no el trobaré
    Un saludo

    ResponderEliminar
  2. Crec que a traves del blog de Jean Leo pots trobar la manera per comprar-l'ho !!!

    ResponderEliminar
  3. Se puede comprar este libro por el sitio Internet de www.amazon.com

    ResponderEliminar